A honlapod és a közösségi média – Az alapoktól a vevőszerzésig
Az online marketing megjelenésed alapja a honlapod – ez a felület, ami csak rólad, a tevékenységedről, a vevőidről szól. Ez a felület, amit nem vehetnek el tőled, amit teljes mértékben magad kontrollálsz.
A közösségi média felületei olyan eszközök, melyek segítenek a honlapodnak népszerűsíteni a vállalkozásod, a szolgáltatásod.
Üzletágtól, célcsoporttól függően célszerű legalább egy népszerű közösségi oldalt megcélozni, és rendszeres posztokkal, ajánlatokkal bombázni a potenciális vevőköröd. Ha bírod idővel, energiával, akkor több felületen is érdemes szerepelned.
A Facebook, a Pinterest, az Instagram a Twitter és a többi közösségi oldal összegyűjti az embereket, ráadásul rengeteg mindent tud a felhasználóiról. Így hatalmas tömegből tudsz meríteni, és nagyon pontosan leszel képes hirdetésekkel célozni azokra, akik potenciális vásárlóid lehetnek.
Másrészről ne feledd, hogy a közösségi oldalak más tulajdonosok kezében vannak, így bármilyen remek marketing eszközt jelentenek – amit használnod is kell -, nem építheted az üzleted kizárólag ezekre a felületekre. Bármikor előfordulhat, hogy megszüntetik a rendszert, letiltják az oldalad, vagy úgy változtatják a szabályokat, ami számodra hátrányos. Megtehetik, hiszen Te „csak” egy felhasználó vagy.
Ezért nagyon fontos, hogy ne az üzleted bázisaként, hanem marketing eszközként tekint a social media-ra.
Mire jó a közösségi média marketing a vállalkozásod számára?
1. Piackutatás
Az elsődleges közösségi médiumot piackutatás alapján tudod meghatározni.
A kiválasztott közösségi felületen is érdemes piackutatást végezni, egyfelől a célcsoportod megismerésére, másfelől az új termékek, szolgáltatások bevezetése előtt is felmérheted a lehetséges vevőkört.
2. Közösségi oldal kialakítása, brand-építés
A közösségi portálokon lehetőséged van céges adatlap kialakítására. Célszerű mind képi, mind szöveges tartalomban harmonizálni a honlapoddal.
A rendszeres posztolás pedig segít abban, hogy hitelessé válj, közösséget építs, és tartsd a kapcsolatot a potenciális vásárlóiddal.
3. Online marketing stratégia
A social media komoly része lehet a teljes online stratégiádnak. Célszerű azonban előre megtervezni a főbb pontokat, a random akciók helyett.
Az üzleti siker pedig végső soron a folyamatos teszteléssel, finomítással biztosítható.
4. Fizetett hirdetések
Rendszerint kattintás, vagy megjelenés alapú hirdetéseket hozhatunk létre. A hirdetés ára rajtunk múlik – a költségkeret meghatározható, akár napi, akár teljes kampányidőszakra megadva.
A hirdetési célok többfélék lehetnek: brandépítés, termékeladás, szolgáltatás-értékesítés, egyszeri reklámkampány.
Mindezekben tud neked segíteni Közösségi média szolgáltatásunk!
Facebook – legnépszerűbb közösségi portál
A közösségi portálok közül jelenleg vitathatatlanul kiemelkedik a Facebook. Ezt a felületet, célcsoporttól függetlenül, szinte minden vállalkozásnak kötelező használni.
Ahogyan fentebb írtuk, semmiképpen se kövesd el azt a hibát, hogy az üzleted online megjelenését kizárólag a Facebook-ra építed! A Facebook elsősorban arra való, hogy kiváló célzási lehetőségei miatt a honlapodra, webáruházadba irányítsd a potenciális vásárlók tömegét.
Megteheted ezt közösség-építéssel (folyamatos, elköteleződést növelő posztokkal a céges Facebook oldaladon, eseményekkel, és egyéb közösségi aktivitással) – ez a lassabb, de valamivel stabilabb módszer.
Másfelől megteheted fizetett hirdetésekkel (Facebook hirdetés) – oldalkedvelés növelés, bejegyzés kiemelés, vagy Facebook kampány jellegű hirdetésekkel.
A két módszert párhuzamosan is alkalmazhatod, ez adhatja a legjobb eredményt.
Haladó technika a nyereményjátékok, a lead-gyűjtő hirdetések, vagy a remarketing alkalmazása.
A közösségi média marketinghez szorosan hozzátartozik a megfelelő tartalmak előállítása. Ebben segíthet neked szövegírás szolgáltatásunk!

Közösségi média marketing – Honlapkovács
Minden helyzet egyedi. Ha felveszed velünk a kapcsolatot, ingyenesen felmérjük a jelenlegi helyzetet, kialakítjuk, és beárazzuk a közösségi média stratégiádat!
Kapcsolatfelvétel – Árajánlat kérés
Ha úgy gondolod, másnak is hasznos lehet, OSZD MEG:
Share Tweet